Background
DPF je oznaka za Diesel Particulate Filter, odnosno radi se o filteru čestica čađi koji je u proizvodnji automobila obavezna od 2009. godine, mada ga dosta proizvođača na svojim vozilima imaju i godinama ranije.
Obavezan je na motorima kako bi se ispunile Euro 4,5 i 6 norme i smanjila emisija štetnih čestica.
Osnovna funkcija DPF-a je da prikuplja kancerogene čestice čađi kako ne bi slobodno završile u atmosferi.
Da bi dobro radio potrebno je čišćenje kako ne bi došlo do gušenja motora.
U slučaju DPF-a, proces samočišćenja se naziva regeneracija. Prilikom regeneracije motor propušta dodatnu količinu goriva što izaziva visoku temperaturu koja sagoreva nakupljenu čađ i pretvara je u malu količinu pepela koja se ispušta i okolinu.
DPF se sastoji od keramičkog saća napravljenog od silicijum karbida koje poseduje komore koje služe za prikupljanje čađi. Zidovi saća su propusni za gasove tako da zadržavaju na sebi štetnu čađ, a očišćeni gasovi se ispučtaju u atmosferu.
U praksi postoje dve vrste regeneracije, aktivna i pasivna.
Pasivna se odvija na samom automobilu kada se temperatura podigne na dovoljni nivo da čestice čađi počnu same da gore.
Kod aktivne regeneracije računar motora preuzima kontrolu nad procesom regeneracije. On deluje kada količina čađi u DPF-u pređe određenu granicu i pokreće ubrizgavanje goriva kako bi se povećala temperatura u izduvnom sistemu koja će sagoreti nagomilanu čađ u filteru. Za ovaj vid regeneracije su potrebni i dodatni uslovi kao što su duža vožnja na konstantnom gasu itd. Ukoliko je vožnja na režimu stani – kreni proces će se zaustaviti i na istrument tabli će se upaliti lampica koja označava da je DPF zaprljan.
Ukoliko se dugo ignoriše upozorenje da je DPF zaprljan ili ako postoji dodatni problem na motoru može doći do prevelike zaprljanosti DPF-a koji je nemoguće očistiti aktivnom ili pasivnom regeneracijom.
Svi DPF filteri su napravljeni da traju koliko i motor, ali uz odgovarajuće održavanje odnosno uz pravilno održavanje ostalih komponenti motora kao i redovnu regeneraciju.
Posedujemo najnoviju opremu za pranje i čišćenje partikularnih filtera putničkog i teretnog programa

Minimalno vreme čišćenja – od 30 do 120minuta
Bez sečenja i varenja – bez problema sa ponovnom ugradnjom i curenjem gasova
100% bezbedna metoda čišćenja Vašeg filtera
Fabrički parametri nakon čišćenja
Test zaprljanosti pre čišćenja i test čistoće nakon pranja sa štampom rezultata
Sertifikovan metod čišćenja

Oprema radi na principu pulsnih talasa u kombinaciji vode i hemije pod pritiskom. 100% ekološki prihvatljivo čišćenje.
Čišćenje na našoj opremi je efikasnije od svih drugih hemijskih postupaka posle kojih se zaprljanost vraća vrlo brzo.
Vaš filter se ne seče kako bi se oprao što eliminiše mogućnost greške prilikom varenja odnosno ne može se javiti problem kod ponovne ugradnje filtera na vozilo kao i problem curenja gasova na zavarenim spojevima.
Koraci u procesu čišćenja Vašeg DPF-a:
Vizuelna inspekcija i snimanje unutrašnjosti filtera
Test zapljanosti sa štampom rezultata
Čišćenje DPF-a
Sušenje
Test čistoće filtera sa štampom rezultata
Pakovanje i otprema

Da li trajno odstraniti DPF filter?
Uskoro se očekuje primena novog zakona o zaštiti životne sredine koji onemogućava registraciju vozila sa uklonjenim DPF-om.
Čišćenje Diesel Partikularnog Filtera predstavlja manji trošak od uklanjanja filtera I softverskog gašenja.
Vozila bez DPF filtera zagađuju okolinu u kojoj se nalaze
Na samom DPF-u i oko njega se nalazi mnoštvo sondi koje se posle fizičkog uklanjanja potrebno softverski ugasiti da ne čitaju podatke. Iako postoji mnogo firmi koje se bave gašenjem partikularnog filtera veoma je mali broj firmi koji ovaj posao može uraditi kvalitetno i bez posledica po motor.
Bez DPF filtera Vaše vozilo gubi Euro normu i nije ga moguće voziti u većini Evropskih zemalja

Nestručno gašenje DPF-a može izazvati sledeće posledice:
Kvar turbokompresora
Turbo rupu – kašnjenje snage motora na manjim obrtajima
Smanjenje snage motora
Visoku temperaturu izduvnih gasova
Povećanje toksičnosti gasova
Smanjenje dugotrajnosti motora

Mašina za čišćenje ...
... čisti sve vrste filtera za čestice automobila (Euro 6), autobuse i kamione, katalizatore velikih kamiona (SCR) kao i radijatore
... vrši ceo ciklus čišćenja (pranje i sušenje) samo jednim mašinom
... čisti jedan DPF za 30 minuta
... osigurava oporavak prvobitne efikasnosti DPF-a
... daje rezultate koji se mogu proveriti, pružajući test za protok pritiska pre i nakon postupka čišćenja: što omogućava trenutnu dijagnozu filtera čim ga nabavite i proverite kvalitet čišćenja nakon što je filter spreman
... ima integrisan štampač, tako da možete isporučiti filter klijentu zajedno sa izveštajem koji obezbeđuje uspešno čišćenje
... je veoma jednostavan za korišćenje i potpuno automatizovan
... štedi novac i vreme
... smanjuje uticaj na životnu sredinu: radi u zatvorenom sistemu, koji ne oslobađa emisiju prašine i mirise u okruženju